„Ce contează, bă, ce are Marica în spate? Scrieți numai tâmpenii”. Există fani ai Stelei, mulți, care au reacționat și vor mai reacționa așa la analiza pozei de prezentare a lui Ciprian Marica. Purtați de valul entuziasmului în fața unui transfer important, suporterii percep orice comentariu critic la adresa clubului favorit drept un atac îndreptat asupra lor. E una dintre legile nescrise ale fotbalului pe care jurnaliștii trebuie să o învețe repede, altfel au nevoie de o schimbare rapidă de job. Critici, ești criticat de unii și apreciat de alții. Apreciezi, ești criticat de alții și apreciat de unii.
Mai greu de înțeles este când înjurăturile curg ca urmare a unui sfat gratuit adresat clubului lor de suflet. O lecție elementară de marketing sportiv spune că niciodată, dar niciodată, nu lași la voia întâmplării cadrul în care prezinți un jucător proaspăt transferat. Un search pe Google vă va confirma. Toate cluburile serioase din lume, iar aici apare, culmea, până și Partizan Belgrad, își fotografiază fotbalistul de pe urma căruia speră să obțină rezultate și bani într-o postură care să-l identifice cu valorile noului său angajator. Cum se realizează asta în cel mai simplu mod? Așezându-l lângă o siglă a clubului – logoul se presupune că încapsulează valorile entității – într-un loc special amenajat pentru astfel de evenimente.
În cele mai multe cazuri, antrenorul îl însoțește pe jucător. Dacă el nu e disponibil, vine președintele, sau fotbalistul pozează pur și simplu singur. Nu e nicio problemă câtă vreme fotografia transmite mesajul subliminal că viitorul clubului este unul strălucit.
Acum, uitați-vă la poza de prezentare a lui Marica, postată joi seară pe contul de Facebook și pe site-ul Stelei, alături de mesajul „Bine ai venit, Ciprian Marica!”. Cuvintele sunt prietenoase, poza este sălbatică. În lipsa lui Laurențiu Reghecampf, aflat deja în cantonamentul din Antalya, rolul de gazdă a fost preluat de Valeriu Argăseală. Ferm, președintele îi strânge mâna lui Marica, atacantul pare mulțumit și un pic superior, ridicând sprânceana stângă, dar orice mesaj se pierde în jungla din spatele jucătorului.
Citește continuarea mai jos. Argăseală, Marica și planta de decor, o combinație nepermisă în marketingul sportiv Prezentare de jucător în estul Europei, la Partizan Belgrad, club care n-a câștigat niciodată Cupa Campionilor
Ipostaza este un dezastru de imagine. Din spate, o plantă neidentificată, care aduce cu o Aracaria sau cu o ferigă, își scoate ramurile din capul și din trunchiul lui Marica. Oricât de pasionați de simbolism ar fi oamenii de la comunicarea Stelei, în mod cert nu și-au dorit ca noua lor vedetă să aibă rol de copac sau, din contră, de ficus. Senzația de poză făcută în dormitor, de dragul de a fi făcută, e accentuată de draperia din spatele lui Argăseală, care-și divulgă până și modul de prindere prin inele, și de dulapul din spatele jucătorului.
CLICK AICI PENTRU GALERIA FOTO. CUM SUNT PREZENTAȚI JUCĂ‚TORII ȘI ANTRENORII ÎN FOTBALUL PROFESIONIST
Amatorismul din poză nu e singular. Cu doar două zile în urmă, Argăseală îi ura bun venit lui Momcilovic. În spatele celor doi, o vitrină la modă în anii 90 își dezgolea hâd rafturile pe care sunt înghesuite, de-a valma, steaguri, mape, trofee personale de-ale președintelui, plachete.
Citește continuarea mai jos. Valeriu Argăseală, Momcilovici și vitrina cu stegulețe și plachete, un nou cadru nepotrivit Gafă de imagine și la vecinii bulgari de la Ludogoreț. Ficusul din stânga și jaluzelele trase nu au ce căuta în poză Prezentare de jucător la Olympiakos, un alt club care nu a câștigat Cupa Campionilor O soluție perfectă pentru a ieși din impas când nu ai sigla clubului la dispoziție: panoul cu sponsori folosit de Sparta Praga. Panoul Stelei e, însă, în Antalya
Da, evident că nimănui nu-i pasă acum de detalii și că mai important e transferul lui Marica. Prin venirea lui și a lui Reghecampf&Neubert, fanii speră că Steaua va deveni din nou invincibilă și, mai mult ca sigur, așa se va și întâmpla. La fel de evident va fi și impactul unor steliști în formă asupra echipei naționale, la vară, pe durata turneul final.
Nimic nu este, însă, mai important decât imaginea clubului. Când Euro 2016 se va termina, când Marica va pleca, iar Reghecampf va părăsi și el echipa peste un an sau doi, în plină glorie, atras de o ofertă mai bună, Steaua va rămâne cu Valeriu Argăseală și cu aceiași oameni de marketing – adică fiul său – și de comunicare. Atunci, detaliile vor conta din nou. În fotbalul profesionist, detaliile de imagine produc bani. Mulți.
PS – Vânzarea produselor cu sigla clubului Steaua a adus în ultimele luni încasări derizorii de câteva sute de euro. Poate e momentul ca în magazinele partenere să se vândă ficuși. Un exemplu care-l face pe președintele Argăseală să răsufle ușurat. Messi semnează prelungirea contractului în biroul modern al lui Sandro Rosell. Între ei, o plantă Cu președintele Bartomeu, Messi semnează prelungirea alături de steagul Barcelonei și de cel al Cataluniei. A dispărut planta, eroarea a fost reparată Așa își prezintă Real Madrid jucătorii
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER